יצאנו לביקור קצת אחר, בחברת ברן באגף הגז הטבעי, ללמוד על פרויקטי תשתית לטובת גז טבעי. הביקור כלל שתי הרצאות של אנשי ברן בנושא פרויקטי גז טבעי מסוגים שונים. מארחינו בביקור היו : אלי אברמוב- מנכ"ל קבוצת ברן וחבר הנהלת PMI בעבר דני קפלן- ראש אגף הגז הטבעי וסמנכ"ל ברן אביב אורי קוצר- מנהל פרויקט גז טבעי בברן וזה שבזכותו התאפשר הביקור בפתח ביקורנו ברך אותנו אלי אברמוב מנכ"ל החברה. הגז הטבעי בישראל: ההרצאה הראשונה היתה מפי דני קפלן, ראש אגף הגז הטבעי וסמנכ"ל ברן-אביב על שוק הגז הטבעי בישראל. גז טבעי הוא אוסף גזים שהעיקרי בינהם הוא המתאן. חברת נתיבי הגז הטבעי בישראל (נתג"ז) היא האחראית על הובלת הגז הטבעי בארץ. שימוש בגז טבעי נקבע כיעד אסטרטגי במדינת ישראל בשנת 1998. בשנת 2002 נחקק "חוק משק הגז הטבעי" והוכנה תוכנית מיתאר ארצית תמ"א 37. ספקי הגז הטבעי בארץ הם: גילוי (תמר, לוויתן, מרי B ועוד) כמו גם הפקה ממצריים והובלה בצינורות לתחנת קבלה באשקלון. לקוחות הגז הטבעי הם: תחנות כח (אשכול אשדוד, רידינג ת"א); תעשיה כבדה ומפעלים (כגון מכתשים, מישור רותם, נשר רמלה, מפעלי נייר חדרה ועוד); מערכת חלוקה לצריכה ביתית (לצרכי אנרגיה וחשמל) ותעשיה. בשנים הקרובות תפתח מערכת החלוקה, אשר תחולל מהפיכה בצריכת האנרגיה במפעלים קטנים, […]
למנהלים בארגונים ברור היום שמנהלי פרויקטים משפיעים על השורה התחתונה של ריווחיות הארגון. ככל שסך הפרויקטים בהם הארגון מעורב ומשקיע יהיו מצליחים יותר- כך ריווחיות וצמיחת הארגון יהיו משמעותיים יותר. הדבר נכון לפרויקטים של פיתוח, בהם סיום הפיתוח בזמן, בתקציב, בתכולה ובאיכות שנקבעו יאפשר עמידה ב Time To Market , יכולת תחרות מול המתחרים, הגדלת נתח שוק, שביעות רצון לקוחות ועוד. הדבר נכון גם לפרויקטי Delivery בהם הבנת הלקוח ותיאום ציפיות איתו, היכולת לנהל שינויים (שוש"ים) נכון והעמידה בזמנים שמונעת קנסות ומעלה שביעות רצון- קריטית. כאשר מדובר בפרויקטי Fix Price היכולות הנ"ל חשובות פי כמה. כנ"ל לגבי פרויקטי מחקר, פרויקטי מערכות מידע פנים וחוץ ארגוני, ועוד. אם כך, ברור שעל הארגון ומנהליו להשקיע במשאב החשוב הזה- מנהלי הפרויקטים, להשקיע משאבים ואנרגיה בלחפש את מנהלי הפרויקטים המתאימים, להכשיר אותם ולהקים מנגנונים ותשתיות תומכות לסיוע לניהול פרויקטים מוצלח, לטייב את הגורם האנושי שמוביל את הפרויקט, להצמיח מנהלי פרויקטים שילוו את הארגון לאורך זמן, ולטפח את קהילת מנהלי הפרויקטים בארגון. אבל איך לעשות את זה? איך לייצר מנהל פרויקט מקצועי שמשפיע לחיוב על ה"שורה התחתונה"? היום כבר ידוע שניהול פרויקטים הוא מקצוע, ולא סתם מקצוע, אלא מקצוע מאתגר המצריך שילוב של: אישיות מתאימה יכולות ומיומנויות בינאישיות ניסיון ידע: בניהול פרויקטים, ידע ארגוני, ידע […]
יצאנו שוב לסייר, והפעם סיור קצת אחר. ביקרנו במרכז המבקרים של חברת Better Place, חברה שמתמקדת בחזון של תחבורה חשמלית. מארחינו בביקור היו : שגיא קוזניץ- מנהל חטיבת ה- SME בועז עוגן- Global Outbound Solution Program Manager אילנית לוגאסי- אייל- מכירות המפגש כלל סרט על החזון של Better Place, מהי המכונית החשמלית ומה באה לפתור, הדגמה של החלפת סוללה ברכב ע"י רובוט, נהיגת התנסות אישית ברכב החשמלי, והרצאה על מתודולוגיות לניהול פרויקטים של Better Place. חברת Better Place ומרכז המבקרים : מרכז המבקרים של חברת Better Place נמצא במתחם פי גלילות. במרכז ביקרו עד כה כ-40,000 איש מכל העולם. חברת Better Place חרטה על דיגלה לפתור את הבעיות הנובעות מהתלות בנפט, בדרך שניתן ליישם כבר היום, באמצעות טכנולוגיה קיימת, מבלי לשנות את חווית הנהיגה. מעבר למכוניות חשמליות, יגמול את העולם מההתמכרות לנפט, על ההשפעות הכלכליות, הגיאו-פוליטיות והסביבתיות הנגרמות ממנה. הפתרון של Better Place הוא לייצר את כל התשתית הנדרשת למעבר למכוניות חשמליות, הפתרון כולל: יבוא מכונית חשמלית בעלת סוללה מתחלפת, אשר מיוצרת ביצור המוני בימים אלו ברנו. דגם הרכב הראשון שיגיע לישראל הוא fluence ZE, המבוסס על דגם ה-Fluence בנזין. עמדות טעינה בפריסה ארצית לטעינה יומיומית, בבתים, במקומות העבודה, באזורי מסחר ועוד. תחנות החלפת סוללה בכבישים בינעירוניים להחלפת […]
אוקטובר 2010 עם תום החגים יצאנו לסיור נוסף, במסגרת סיורי עמותת PMI, והפעם ביקרנו בבנין הירוק באינטל חיפה. מארחינו בביקור היו : צח נמר- מנהל פרויקטים במחלקת הבינוי והתשתיות של אינטל טלי אבניון וטל-עזרא-שמר – מקבוצת קשרי חוץ המפגש כלל סרטון על אינטל ופועלה בארץ, סרטון על הבנין הירוק ובנייתו, וסיור והתרשמות מהבנין. חברת אינטל : חברת אינטל הוקמה על ידי גורדון מור ורוברט נויס בסנטה קלרה, קליפורניה, בשנת . 1968 ב 1971- הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, ובכך יצרה את מהפכת המיחשוב ששינתה את העולם. אינטל, המעסיקה כיום 82,000 עובדים ברחבי העולם, היא יצרנית השבבים החצי מוליכים הגדולה בעולם לפי הכנסות. מוצריה כוללים מיקרו מעבדים, ערכות שבבים, לוחות אם ומוצרי חצי מוליכים נוספים. אלה מהווים את אבני הבנייה למחשבים, לשרתים, למוצרי צריכה אלקטרוניים ולמוצרי רשת ותקשורת אחרים. כידוע לנו מסיורים קודמים, מרכז הפיתוח של אינטל בארץ הוא מבין החשובים שבמרכזי אינטל בעולם והראשון שהוקם מחוץ לארה"ב. הפריסה של אינטל בארץ כוללת ארבעה מרכזי פיתוח ושני מפעלים הפרוסים מהצפון ועד הדרום: חיפה, יקום, פתח- תקווה, ירושליים וקרית-גת. הבנין הירוק: מרכז הפיתוח בחיפה בו ביקרנו, ממוקם במת"מ במבואות חיפה. אינטל מאכלסת מספר מבנים במת"מ, כאשר הביקור התמקד בבנין הירוק שתוכנן בסוף שנת 2005 ולאחרונה אוכלס, באפריל 2010. בבנין 12 […]
יצאנו לסיור נוסף, במסגרת סיורי עמותת PMI, והפעם ביקרנו בקצא"א, קו צינור אילת- אשקלון. מארחינו במפעל היו : שלמה כהן- סמנכ"ל הנדסה אפי מילוטין- מנהל מסחרי שמחה קורן- מנהל פרוייקט דורית בן-ישי- מזכירת סמנכ"ל הנדסה המפגש כלל סיור בשטח לצפיה במיכלי הדלק העצומים ולאחר מכן 3 הרצאות. הרצאה ראשונה על חברת קצא"א, מאת אפי מילוטין- מנהל מסחרי : חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ (קצא"א) נוסדה בשנת 1968 ומשמשת כשער לכניסת מוצרי אנרגיה לישראל, הובלתם ואחסונם כמו גם כגשר יבשתי דו-כיווני להעברת דלק גולמי מים סוף לים התיכון ולהיפך. מערכת קצא"א היא דרך קצרה ויעילה להובלת דלק גולמי ממקורות ההפקה לצרכני הקצה, בזכות קיומו של גשר יבשתי צר בין שני הימים. קיומו של גשר זה הוביל להחלטה לפני קרוב ליובל שנים על הנחת צינור יבשתי באורך 254 ק"מ בין אילת לאשקלון ועל בניית מסופי האחסון שלצידו. החברה ממשיכה את דרכן של חברות צינור משנות ה- 50' וה- 60' של המאה הקודמת אשר עשו שימוש בגשר יבשתי זה. מלבד הובלת דלק גולמי ותזקיקים (בנזין, דס"ל, סולר), מספקת קצא"א ללקוחותיה שירותי תשתית בתחומים כמו מזוט, גפ"מ (גז פחמימני מעובה – גז בישול), תזקיקים ופחם, וכמו כן הוקם טרמינל קבלה לגז הטבעי שמקורו ממצרים. קצא"א ממשיכה לפתח תשתיות עתידיות. בין מתקניה ניתן למנות […]