בניית מנגנון ייזום דרישות וניהול פורטפוליו פרויקטים

ארגונים רבים הפנימו את החשיבות בניהול נכון ומקצועי של פרויקטים ואף פועלים על-מנת לשפר יכולות אלה. יחד עם זאת, בדרך כלל מתנהלים בארגון מספר פרויקטים במקביל הדורשים משאבים משותפים ומוגבלים.

בעוד מתודולוגיות ניהול פרויקטים מתמקדות בניהול נכון של הפרויקט, תהליך ניהול פורטפוליו פרויקטים (PPM) מתמקד בניהול הפרויקטים הנכונים, ע"י יצירת מנגנון לסינון, בחירה ותעדוף של פרויקטים בהלימה לאסטרטגיית הארגון.

חברת Leadera מתמחה בבניית מנגנון פורטפוליו פרויקטים תוך התאמה אישית לצרכי הארגון, בדגש על יצירת יכולת אסטרטגית לארגון שתשפר משמעותית את יתרונו אל מול המתחרים, תייעל את ניצול המשאבים ותמקסם תפוקות.

מה כולל הפתרון?

אבחון ומיפוי הלקוחות הפנים ארגוניים וסוגי הפרויקט בארגון

הגדרת קריטריונים לסיווג פרויקטים

אפיון תהליך ניהול פורטפוליו הפרויקטים ותעדופם

 


למי מתאים הפתרון?

הפתרון מתאים במיוחד עבור ארגונים בהם המנכ"ל, הסמנכ"לים ומשרד ניהול הפרויקטים (PMO) מעוניינים בשיפור יעילות ונצילות כמו גם במידע תומך החלטה

למידע נוסף, השאירו פרטים עכשיו בטופס המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם:

אודות Leadera

חברת Leadera הינה חברת ייעוץ והדרכה המובילה חברות וארגונים למצוינות בתהליך ניהול הפרויקטים. לחברה צוות יועצים מנוסה במגוון סוגי פרויקטים ותעשיות המקפיד על יצירת פתרונות מותאמים אישית לצרכי הארגון.

בראש החברה עומדת גלית יסקרביץ-טיץ (PMP) – מומחית בניהול פרויקטים, בעלת ניסיון של אלפי שעות ייעוץ והדרכה לחברות מקומיות ובינלאומיות. גלית היא מוסמכת PMP, בעלת MBA ותעודת מנהלת פרויקטים מוסמכת מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, מכהנת כסגנית-נשיא בעמותת מנהלי הפרויקטים בישראל (PMI) ומרצה מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון.

בין הארגונים בהם בנינו מנגנון ייזום דרישות וניהול פורטפוליו – בנק לאומי, סינריון, בנק ישראל ועוד...

שאלות נפוצות

בחברתנו מנהלים פרויקטים בחטיבות שונות, כיצד אתם נערכים לכך?

שירות בניית מנגנון ייזום וניהול פורטפוליו פרויקטים הוא בדיוק השירות המתאים לארגונים המנהלים מספר רב של פרויקטים, זאת מכיוון שהוא מאפשר ניהול של הפרויקטים הנכונים בזכות תעדוף ומאפשר ניצול מקסימאלי של המשאבים.

לחברת Leadera רקורד מוכח במתן מענה לסוגים מגוונים של פרויקטים כגון פרויקט פיתוח מוצר, פרויקטי מערכות מידע, פרויקטי שיווק, פרויקטי מחקר, פרויקטי הנדסה ועוד...

לאילו יחידות ארגוניות מתאים הפתרון של מנגנון ייזום וניהול פורטפוליו פרויקטים?

הפתרון מתאים לכל יחידה ארגונית שמנהלת מספר פרויקטים בו זמנית תחת תקציב או כח אדם נתונים, ונדרשת לקבל החלטות של תעדוף בין פרויקטים. יחד עם זאת, בארגונים עם מספר רב של יחידות, לעיתים מדובר ביחידה ספציפית כגון אגף מערכות מידע או חטיבת הפיתוח ולעיתים מדובר בארגון כולו.

מהם תוצרי התהליך?
  • תהליך מובנה עם תפקידים מוגדרים לפונקציות השונות בניהול פורטפוליו הפרויקטים בארגון
  • מנגנון ברור של דיונים, דו"חות ותהליך עבודה הפועלים במחזוריות ומאפשרים קבלת החלטות מושכלת ורלבנטית
  • שיטות עבודה מסוג זה מבטיחות שהפרויקטים המבוצעים יהיו בהלימה לאסטרטגיית הארגון
כיצד מבטיחים מצוינות בניהול פרויקטים בארגון לאורך זמן?

השגת מצוינות בניהול פרויקטים הינה תהליך למידה ועבודה מתמשך, הדורש גם פיתוח של תהליכים ותשתיות ארגוניות מתאימות (כגון בניית מתודולוגיה) וגם פיתוח והשקעה באנשים הרלבנטיים בארגון (כגון קורסים). מעטפת פתרונות המתיחסים גם לתהליכים וגם לאנשים תאפשר מצוינות בניהול פרויקטים לאורך זמן ותבטיח שיפור מתמיד והשגת תוצאות עיסקיות נדרשות.

לקוחות ממליצים עלינו

  • יאיר ליברטל, מנהל מרכז פיתוח ישראל, Thomson Reuturs

    גלית הייתה מהירה מאוד בהסתגלות ובמענה על הצרכים הספציפיים שלנו, תוך שהיא הפגינה גישה מקצועית, קשובה וגמישה מאוד. אני ממליץ בחום באופן אישי על גלית לכל מי שרוצה לחזק את מיומנויות ניהול הפרויקטים בארגונו

  • אלי אבני, מנכ"ל משותף, Synerion

    כיום, כאשר אנו עושים שימוש במתודולוגיה החדשה לניהול פרויקטים, שהוצגה על-ידך, רוב הפרויקטים שלנו עומדים בלוחות הזמנים ומגבלות התקציב ויעילותו של צוות היישום גדלה באופן דרמטי

למידע נוסף, השאירו פרטים עכשיו בטופס המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם: